OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Schody do nebe - Prolog



Schody do nebe - PrologIan Wright je obyčejný mladík s neobyčejným snem, který se mu zdá již od dětství. Sen, který se mu neustále opakuje a díky němu se Ianovi začíná plést realita a sny. Najde Ian své místo v životě? Pozná lásku? Podaří se mu zbavit se snů? ...

Příjemné čtení, MissKate.

EDIT: Článek neprošel korekcí.

Prolog

 

Pomalu jsem otevřel oči a protřel si je. Oslepilo mě jasné světlo, a tak jsem musel chvíli počkat, než si mé oči přivyknou. Po chvilce jsem začal dokonale rozeznávat okolí... A nestačil jsem se divit. Kolem mě se nacházelo tolik přírodní krásy! Vyrazilo mi to dech. Rozkvetlé stromy, které se mírně pohupovali v osvěžujícím vánku. Ovocné keře, zcela obsypané lesními malinami. Lesní mechy, rostliny kvetoucí uprostřed paloučku. Kolem létaly duhový motýly – takové jsem ještě v životě neviděl! Někde v dáli zapěli ptáci, až mě to donutilo zavřít oči a naplno si vychutnat tu dokonalou symfonii okřídlených živočichů.

Můj zrak náhle spočinul na zelené trávě, která vypadala jako koberec. Všechny stébla dorůstaly do stejné výšky. Musel jsem si přidřepnout a položit ruku do té zelené zvláštnosti. Ach, byla tak hebká na omak! Zcela spontánně jsem si vyzul své boty a položil své bosé nohy do trávy. Bylo to ještě mnohem lepší, než se procházet po koberci. Všechno tady bylo tak dokonalé! Jako v ráji...

Rozběhl jsem se a utíkal vstříc nepoznanému dobrodružství. Přeskočil jsem lesní pařízek, po cestě si utrhl růžovou malinu a strčil si ji za běhu do pusy. Byla tak sladká, že jsem se chtěl vrátit a utrhnout si další. Upoutaly mě ale fialové borůvky, a tak jsem k nim docupital a utrhl si jednu. Byla ještě lepší než malina.

Běžel jsem dál a dál, ochutnával veškeré plody, na které jsem narazil, když se zničehonic odněkud vynořila černota. Blížila se ke mně pomalu, ale jistě. Obklopovala mě a kazila mé dojmy o tomhle přenádherném světě. Donutil jsem své nohy k rychlejšímu běhu. Snažil jsem se té černotě utéct. Ale rychle mě doháněla a do své obrovské černé tlamy s sebou vzala i tu přírodní scenérii. Pelášil jsem o sto šest, ale i tak jsem na sobě pociťoval první známky nicotné tmy. Už tu nezářilo jasné světlo a místo osvěžujícího vánku tu fučel silný vítr.

Nohy se mi zamotaly a já upadl do měkkého koberce, totiž trávy. Ta se ale pod mým tělem začala měnit na odporné bláto, které mé tělo táhlo níž a níž. Chtěl jsem křičet o pomoc, ale z úst mi nevyšla jediná hláska. Zalila mě temnota a dusil jsem se blátem. Zavřel jsem oči a doufal, že to již brzo skončí. Nemohl jsem se hýbat, nemohl jsem dýchat, nic jsem neviděl a nebylo tu ani nic, čeho bych se mohl chytit, aby mě bláto netáhlo ještě níž. Bylo to děsivé. Byl jsem uprostřed nicoty a pomalu mi docházel kyslík. Tohle je můj konec...

 

Zalapal jsem po dechu a prudce otevřel oči. Zmateně jsem se rozhlížel kolem dokola. Naštěstí jsem viděl stěny svého pokoje. Vzpomněl jsem si ale na to bláto, na tu tmu, a rozplakal se.

Po chvilce jsem uslyšel vyplašené krůčky, které se ke mně blížily. Otevřely se dveře a v nich stála maminka.

„Co se stalo, Iane?“ ptala se mě z očima vykulenýma. Oči jsem měl celé uplakané a v žádným případě se mi nechtělo povídat mamince o mém snu. Místo toho jsem ji jen objal a slzičkami jí zmáčel noční košilku.

To mi bylo pět a bylo to poprvé, kdy jsem měl tento sen. Od té doby ho mívám každou noc. Vždy je to stejné. Krajina podobná ráji a potom... nic. Jen mučivá nicota, strach a prázdnota.

Teď je mi už patnáct a můj sen mě stále pronásleduje. Řekl jsem o něm akorát mému učiteli. Bylo to asi před rokem. Řekl mi na to, že je to velmi zvláštní, ale že mám asi jenom bujnout fantazii a měl bych omezit koukání na filmy a čtení fantasmagorií. Nemělo cenu mu odporovat nebo mu vysvětlovat, že televizi doma nemáme a fantasy knížky nečtu. Radši jsem přikývl a odešel pryč. Od té doby jsem to nikomu dalšímu neřekl a ani nechci. Kdybych to řekl mámě, určitě by mě poslala za nějakým doktorem a hlavně by se tím trápila. Má maminka byla tolik starostlivá, že trpěla šíleným zármutkem, i když jsem měl třeba jen obyčejnou rýmu. Ne. Jí to říct nesmím.

 

Tohle je krátký úvod ke kapitolové povídce, která bude doufám hodně dlouhá. Více o povídce se dozvíte v mém shrnutí. Jestli jste úvod přečetli, budu moc ráda za malý komentář, smajlíka či kritiku.


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Schody do nebe - Prolog:

3. JanieHutcherson přispěvatel
04.09.2012 [12:49]

JanieHutchersonDObrá povídky, zezačátku jsem si říkala, že tam určitě bude upír, který se zamiluje a ten obyčej, ale vybravilo se to jinak. Teším se na pokračování. Emoticon Emoticon

2. martinexa přispěvatel
04.09.2012 [1:59]

martinexaNo na začátek dobrý rozhodně si přečtu další kapitolku:)

1. SharonBalmore přispěvatel
03.09.2012 [20:29]

SharonBalmoreTak fajn! Snáď nebude vadiť, ak ti komentár napíšem slovensky ;PPPP.
Takže zaujal ma na tom najprv názov. Síce podľa obrázku som si vravela: "Prepánajána, ďalšie TVDčko?"
Napísala si to fakt perfeknte Emoticon Takže dúfam, že ďalšiu kapitolu tu uvidím čo najskôr. Heh! Na úvod, to vyzerá úžasne. Som zvedavá, ako sa to bude rozbiehať... Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!