OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Stay with me, please! - 1. kapitola



Stay with me, please! - 1. kapitolaMoja prvá poviedka, takže dúfam, že sa aspoň trošku zapáči. Prvá kapitola je len taká rozbehová a čiastočne vám opíše, kto vlastne Liz je.
Liz má šestnásť rokov a snáď všetko, po čom môže teenager snívať. Raz sa však stane obrovská tragédia, ktorá ju bude sprevádzať celým jej životom. Liz príde o všetok luxus, už nebude mať ďalej nárok byť to rozmaznané dieťa, ktoré si vždy všetko vydupe.
Dostane sa do internátnej školy. Začnú sa jej snívať zvláštne sny, ktoré sa stávajú skutočnosťou. Liz nevie, čo má robiť a tak sa uzatvára do seba. Raz sa jej však zjaví niekto, kto jej chce pomôcť a zachrániť ju.
Čo sa stane s Liz? Kto je tá tajomná postava? Dokáže ju zachrániť? Toto všetko a ešte viac sa dozviete v mojej poviedke Stay with me, please! Ďakujem všetkým čitateľom a prosím komentíky. Napíšte, či sa vám páčila, či mám pokračovať s touto poviedkou, čo by ste zmenili a samozrejme aj nejakú tú kritiku. :D

„Mami, prestaň!“ zakričala som. „Vieš, že tá párty u Megan začína o hodinu, takže teraz naozaj nie je vhodná doba na to, aby som sa učila nejakú stupídnu algebru,“ zvrieskla som a ďalej som si lakovala nechty. Počula som, ako mama kráča hore schodmi a blíži sa k mojej kúpeľni.

Vošla do dverí a pokrútila hlavou. „ Liz, zajtra máš test z matematiky a angličtiny, a ešte si ani neotvorila knihy. Ako to chceš zvládnuť, keď budeš dnes do noci na ďalšej párty? Na učenie si mala celý víkend, lenže to by slečna nesmela každý deň byť na nejakých nepodstatných oslavách. Namiesto učenia sa radšej budeš niekde opíjať s tvojimi kamarátmi,“ dodala jedným dychom.

No tak teraz som ju jednoducho už musela prerušiť. Taká rana pod pás, veď ona vie, že som ešte nikdy nepila alkohol. „Css, no tak toto si fakt prehnala. Nikdy som nepila a ty to vieš, tak tu nehraj divadielko,“ vyprskla som.

„No dobre, ale naspäť k pôvodnej téme.“

Povzdychla som si a nezaujato som spustila: „Bože mama, ty to asi stále nechápeš, však? Veď stačí, keď budem krásna, štíhla a bohatá. Zdá sa ti snáď, že niečo z toho nespĺňam?“

Nastalo ticho.

„ A keby som aj teda algebru niekedy potrebovala, tak otec to vybaví, tak čo tu riešime.“

Toto bola pre mamu posledná kvapka. „Elizabeth Stacey Ruth O´Conellová, čo si o sebe, preboha, myslíš?! Myslíš si, že vzhľad a peniaze sú všetko? A myslíš si, že ja s otcom tu budeme večne, aby sme riešili tvoje problémy a všetko ti vybavovali? Dúfala som, že aspoň nejaké veci chápeš Elizabeth. Hlboko som sa v tebe sklamala.“

Bla, bla, bla, pomyslela som si. Radšej som jej nepovedala, čo som mala práve na jazyku, lebo už aj tak bola dosť vytočená.

Nechápavo som pokrútila hlavou. Úprimne povedané som si ani v tom najhoršom prípade nepripúšťala, že by som na tú párty nešla. To by bola spoločenská smrť a to predsa kráľovná plesu nemôže dopustiť. Megan totiž organizovala tento večierok každý rok, takže to bola povinnosť, aspoň sa tam ukázať. A samozrejme ďalšia vec je, že by ma Meg asi zabila, lebo som jej najlepšia priateľka.

„Idem do mesta, a keď sa vrátim, tak dúfam, že budeš študovať.“ Mama odkráčala z izby a už som opäť myslela len na Meganinu párty. Počkala som, kým mama odišla, rýchlo som sa obliekla a už-už som sa chystala vyraziť, no v tom mi napadla ešte jedna vec, na ktorú som zabudla. Zobrala som papier a pero, a rýchlo som napísala odkaz mame.

Keby si ma hľadala, som u Megan. Večer prídem,

Liz

Ešte raz som si to prečítala a lístok som pripla na chladničku. Zamkla som dvere a nastúpila do svojho novučičkého Mercedesu, ktorý som dostala k šestnástim narodeninám.

K Megan som dorazila na poslednú chvíľu. Nestihla som ani vystúpiť z auta, a už sa na mňa Meg vrhla.

„Liz, kde si toľko trčala?! Bála som sa, že už ani neprídeš,“ vychrlila Megan.

„Bože Meg, veď vieš, že by som prišla aj keby čo bolo. Mala som len menší problém s mamou.“ Pousmiala som sa a kráčala som za ňou do domu. Megan bývala v obrovskom modernom rodinnom dome. Bol to dom, o ktorom by sníval každý obyčajný človek. Ona sa však za obyčajnú nepovažovala. Vlastne je taká ako ja, proste niečo viac.

„Meg, je tu aj Eric?“ spýtala som sa, keď sme vchádzali do domu.

„Ehm, Eric tu ešte nie je,“ odkašľala si a dodala, „ no je tu Jason, tak pozor naňho.“

Prevrátila som oči. „ To, že je tu Jason ma vôbec netrápi, veď on si aj tak hneď niekoho nájde.“

Jason bol kapitánom futbalového družstva a jeden z mojich ex – frajerov. No, lepšie povedané bol to môj posledný chalan, totiž, aby ste boli v obraze, kopačky som mu dala včera.

A Eric, to bol úplne opačný prípad. Po Ericovi túžim už od prvého dňa, čo som ho zbadala. On si ma však vôbec nevšíma a tvári sa ako keby som ani neexistovala. Vlastne ako keby nikto okrem neho neexistoval a všetci ostatní sú len prekážajúci hmyz. Priznávam, bol naozaj zvláštny, nemal žiadnu priateľku a ani kamarátov. No možno práve táto jeho zvláštnosť ma na ňom priťahovala. Aj keď okrem tohto bol samozrejme aj neodolateľne krásny. Keby nebol taký uzavretý do seba, všetky baby by ho išli zožrať. No, ale aj keď po ňom nikto okrem mňa nejde, tak aj tak sa mi nedarí si ho získať. Obliekam sa kvôli nemu výstrednejšie než zvyčajne, a to už je čo povedať. Nič iné nerobím, len od seba odháňam chalanov, no on sa ani neunúva sa na mňa pozrieť. Ešte na tom musím zapracovať.

Z týchto myšlienok ma vytrhol Meganin hlas. „Liz, pozri, Ashley tancuje s Markom. Bože, lepí sa naňho ako nejaká štetka. Fuj.“ Zatvárila sa totálne znechutene.

Nemala som čo povedať, proste nemala. Mark je Jasonov spoluhráč, no je to ešte väčší tupec než Jason, a to už je čo povedať. A Ashley, no to je moja bývalá kamarátka, ale v skutočnosti sa so mnou priatelila iba kvôli peniazom a tomu, že ovládam celú školu. No vidieť Marka s Ashley, ako ju chytá za zadok, tak to je už vážne priveľa.

„Ahoj, Liz,“ ozvalo sa odniekiaľ. Keď som sa otočila moje podozrenie sa potvrdilo.

„Och bože, to je Jason,“ pošepkala mi Megan. Dnes ma teda Meg bavila čím ďalej, tým viac.

„ Ja viem, že je to Jason, ešte som predsa nezabudla, ako vyzerá.“ Pobavene som sa uškrnula a pozrela som na Meg. Ach jaj, už zase nahodila ten ustráchaný výraz, ktorý používa vždy keď je nablízku niektorí z mojich ex. „Meg, neboj sa, ja to vybavím. Prosím ťa, počkaj ma v tvojej izbe, ešte sa s tebou potrebujem porozprávať.“ Usmiala som sa a Meg sa ešte raz znepokojene pozrela na mňa a následne na Jasona, a potom odišla.

Okej. Takže jeden hlboký nádych a výdych. Toto zvládnem. Musím. Nestrápnim sa predsa pred všetkými kvôli nejakému futbalistovi, pomyslela som si a mohla som len dúfať, že nevyvedie nejakú hovadinu ako zvyčajne.

 

Zhrnutie2. kapitola



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Stay with me, please! - 1. kapitola:

5. Poisson admin
05.01.2011 [14:55]

PoissonPovídky ve slovenštině obvykle nečtu, ale tahle mě opravdu zaujala! Těším se na další dílek Emoticon

4. Sissy
01.01.2011 [18:41]

Je to skvelé. Teším sa pokračovanie, som zvedavá, akým smerom sa to vyvinie. A dúfam, že sa Liz zmení (ale až neskôr). Emoticon

3. LynVonNightlight přispěvatel
31.12.2010 [23:43]

LynVonNightlightNie je zač.
A poviedka sa mi páči, takže hor sa na pokračovanie. Emoticon Emoticon

2. GlamourMarry přispěvatel
31.12.2010 [23:32]

GlamourMarryĎakujem za korektúru. Emoticon
A to dievča, tak to je tá najväčšia egoistka akú som si dokázala vymyslieť Emoticon

1. LynVonNightlight přispěvatel
31.12.2010 [23:16]

LynVonNightlight*Do perexu nabudúce iba stručne. Na písanie máš myslím priestoru dosť.
*Odseky, odseky, odseky!
*Priama reč sa píše na nový riadok, určite vieš, kde je enter Emoticon Emoticon.
*Pred čiarkou nie je medzera a nedáva sa medzera ani pred uvodzovkami a ani za nimi.
*Nehovorí sa napadlo ťa, ale napadlo ti. Napadnúť ťa myšlienka nemôže iba zviera.
*S, so, z, zo

Tá baba je nejaká sebavedomá. No som zvedavá, ako to s ňou dopadne. Emoticon Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!