OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Mer Ällie Wälária - 1. kapitola



Mer Ällie Wälária - 1. kapitolaPrvní kapitola mojí povídky. Elfové, traity, trpaslíci... Alena je, jak už to tak bývá, vcelku normální dívka. Ovšem normální je jen první dva odstavce. Potom se dostane do situace tak nenormální, že by to ustál jen málokdo. No, představte si, že v jednom obyčejném šperku se skrývá portál do země za zrcadlem... Přečtěte si upozornění. Moc děkuji Katce Vašíčkové za ilustrace.

! Upozornění !

Je možné, že zaznamenáte podobnost s trilogií Pán prstenů, Zeměplochou a dalšími. Zeměplochu ani Pána prstenů jsem nečetla ani neviděla, podobnost je zcela náhodná! Vyjímaje rasy a potvory, které jsem si občas vypůjčila z několika „bestiářů“, které mám doma. Prosím, nepište mi, že tak to v Pánu prstenů nebylo!, nebo Vždyť to bylo takhle a takhle!. Opravdu jsem to nečetla, ani nezkoumala, postavy jsem prostudovala jen z bestiářů a zbytek si vymyslela.

P.S.: Abyste neřekli, tak Hobbita jsem viděla i četla, ale podobnost je opravdu náhodná :-D!

 

 

Už jsem v sobě měla pár sklenek vína a dva panáky whisky, a to je na patnáctiletou drobnou holku přece jenom trochu moc. Motala jsem se, ale to mě neodrazovalo, abych stála na parketě a houpala se do rytmu mojí oblíbené písničky…

Každý tón se mi zabořoval hluboko do srdce a vůbec jsem v tu chvíli nemyslela na rodiče, kteří se vrací zítra už v jedenáct dopoledne.

„Alííí! Pojď sem!“ ozvalo se z chodbičky. Odstrčila jsem Danielu, která byla úplně na sračky, tudíž se svalila do Martinovy náruče, a na patnácticentimetrových jehlách jsem se dopotácela do chodbičky.

„Co to tu je?“ zubila se na mě Denda klečící u malé krabice, kterou evidentně vytáhla z rozhrabaného podsedáku, do kterého jsme dávaly šály. 

„Nevím, vrať to tam!“

„Ty jsi teda! Já jsem zvědavá!“

„Tak pojď se mnou a když jsi tak zvědavá, tak objevíš dno dalšího panáku, to bude teprve zajímavý.“

„To je dobrej nápad…“ Denda vrátila krabici na původní místo, srovnala šály a zavřela podsedek. Potom se zvedla (měla balerínky, jinak by se nezvedla) a šla za mnou.

Večer už směřoval k pozdní noci, bylo půl dvanácté, když jsem do sebe kopla další skleničku tvrdého alkoholu. Kolem se motali lidé, jejichž tváře jsem ve tmě nepoznávala, a hudba se mi zdála čím dál hlasitější. Zamotala se mi hlava a zvednul žaludek.

Celá zmatená jsem se vypotácela do chodby a zavřela za sebou dveře. Sesunula jsem se k zemi a zhluboka dýchala. V chodbě se dalo lépe dýchat a byl tam menší hluk, tak jsem se po chvíli jakž takž vzpamatovala.

„Dnes už žádnej chlast,“ řekla jsem rozhodně a ze sedu se zvedla na kolena. Po kolenou jsem se dosunula k podsedáku. Něco mě k němu strašnou sílou táhlo a já nevěděla, co.

Proč by mamka tak důkladně schovávala krabici? Ví, že šály nenosím, a že v podsedku se budu hrabat sotva, tudíž se to snažila skrýt přede mnou. Cigarety, alkohol, šperky?

Odklopila jsem těžké víko z masivního dřeva a začala vyhazovat šály.

„Hmm… Já ty šály snad začnu nosit…“ Hnědá, růžová, pruhovaná, zelená, puntíkovaná, kartonová… Narazila jsem na krabici.

Vytáhla jsem ji. Byla lehounká, že jsem si chvíli myslela, že je prázdná. Odklopila jsem víko. Nebyla prázdná…

Na dně krabice ležel malý pytlíček. Rudý látkový pytlíček. Povolila jsem gumičku a otevřela ho.

Prsten… Malý, tenký, stříbrný prsten s jakýmsi zeleným kamenem. Klasický zásnubní prsten, řekl by člověk, ale jakmile jsem si ho vysypala do dlaně, věděla jsem, že není obyčejný.

„Ó můj bože…“ zašeptala jsem. Kámen se rozzářil narůžovělým světlem.

„Co to, ksakru, je?“ Dlaně se mi klepaly a já nevěděla proč… Opatrně jsem prsten vzala a nasadila si ho.


***


Jsem ráda, že jsem objevila Wälárii… Ovšem kdybych věděla, že ji budu muset opustit, radši bych ji neobjevila.


***


Najednou mi bylo nepřirozené horko, plastový prsten, co jsem měla na levé ruce, se roztavil a stekl mi po kůži, piercing, co jsem měla v nose, najednou zmizel, šaty byly najednou více bavlněné… Odhadem tak třicet jedna stupňů mi naráželo na kůži a mně se točila hlava… Všude kolem bylo najednou nepřirozené bílo a prázdno… Necítila jsem strach, ani úzkost, naopak…

Cítila jsem neskutečnou volnost, jako by ze mě spadla všechna tíha světa a já byla o tolik lehčí…

Prázdno kolem mě se znovu zhmotnilo a já klečela… Ovšem někde úplně jinde než předtím. Klečela jsem uprostřed obrovského, vzdušného sálu bez oken, ovšem se třemi stromy, vyrůstajícími z hlíny nasypané do velkých květináčů. Do obrovských květináčů. Podlaha byla z přírodních obroušených kamenů, stěny tvořily samotné vzrostlé stromy. Sál byl zároveň zcela přírodní, ale zároveň královsky vznešený a nádherný. Vzadu, u stěny z kmenů byly tři trůny. Vysoké mramorové trůny, obrostlé popínavými bílými růžemi. Na největším z nich seděl…

Zalapala jsem po dechu.

calushka

Ilustrace: Katka Vašíčková


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Mer Ällie Wälária - 1. kapitola:

8. Agule99 přispěvatel
26.02.2013 [17:11]

Agule99No... Na tvoje doporučení, teda spíš prosbu, jsem si k tomu sedla... A až na pár drobnůstek, které ti popíšu v mailu, to bylo vážně krásný, nápad je originální, protože já jsem pána prstenů, ani Hobita nečetla, takže nenalézam souvislosti, což je dobře, a je to hezky popsaný, má to hlavu i patu... Takže krása Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
*A.99*

7. Christine přispěvatel
25.02.2013 [18:07]

ChristineZaujímavý začiatok Emoticon. Kamže sa to Alí dostala Emoticon. Dúfam, že v pokračovaní sa to dozviem Emoticon

6. Aliska přispěvatel
24.02.2013 [17:04]

AliskaDíky!
Vím, že jsem ji zrovna detailně ne popsala :-) v příští, nebo po-příští kapitole bude lepší popis :-)
Děkuji!

5. Poisson admin
24.02.2013 [14:03]

PoissonNo, pořád to není úplně ono, takže ještě nějaké zmenšení by se hodilo... Každopádně už to nebudu hrotit, jen pro příště opravdu doporučuji malby dát zvlášť do sekce Malby a k tomu třeba připsat, ke které povídce a postavě se vztahují. Ušetří to nám i tobě hodně technických problémů.

Jinak k povídce - líbí se mi, že hlavní hrdinka není typická slušňácká holčička ani roztleskávačka (tedy doufám Emoticon), ale prostě normální holka, co ráda paří. Mám ráda tyhle typy Emoticon Na začátek mi to přijde možná trochu moc urychlené, netuším ani z rychlíku, jak holčina vypadá, jak si ji mám představit... Ale věřím, že to dotáhneš později Emoticon Každopádně mě to zaujalo, je to zase něco jiného, takže si ráda přečtu další dílek!

4. Aliska přispěvatel
24.02.2013 [12:08]

AliskaJeště jsem ho zmenšila. Pokud se i přesto seká, tak můžu ještě, ale azse aby byl vidět :D

3. Poisson admin
23.02.2013 [23:28]

PoissonPerex super, ale musím tě ještě poprosit o zmenšení té malby. Kvůli její velikosti se seká stránka. Pak už bude vše OK Emoticon Děkuji.

2. Aliska přispěvatel
23.02.2013 [20:36]

AliskaAhoj, tak snad už je to v pořádku :)
Alisa

1. Poisson admin
23.02.2013 [19:30]

PoissonObrázek spadá spíše do sekce Malby, ale pokud ji chceš nechat u článku, je třeba ho dosti zmenšit a dát až pod text. Navíc minimální délka článku je 500 slov, do čehož se upozornění nevztahuje, takže tento limit zatím nesplňuješ (459 slov). Je tedy třeba přidat alespoň jeden odstavec. A v případě prvního dílu povídky na pokračování je vhodně popsat v perexu povídku více než třemi slovy, aby čtenáři měli alespoň trochu přehled o tom, do čeho jdou. Až si vše upravíš, opět zaškrtni ´Článek je hotov´. Děkuji.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!