OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Helen - 10. Práce šlechtí



Helen - 10. Práce šlechtíJedeme dál, už je třeba dojít k nějaké akci, tedy konkrétně k práci. Tak ať se líbí.

„Dobře, těším se na odpověď. Nashledanou!“ švitořím extra milým hlasem do telefonu a na mém seznamu odškrtnu další položku.

Poslechla jsem Patrikovu radu a už dva dny se honím za fenoménem jménem byt a práce. A je to kupodivu větší legrace, než moje první pokusy o líčení. Jen já se tedy moc královsky nebavím, ale kdyby kolem mě bylo nějaké blízké okolí, garantuji vám, že by se svíjelo ve smrtelných křečích a mezi záchvaty smíchu by se elegantně dusilo. Myslela jsem si totiž, jaká to bude pohodička, ale má naivita je nekonečná. Už jenom najít slušnou střechu nad hlavou, je nemožné, a jestli se mě štěstí dřív drželo, tak teď si odletělo někam s mojí kreditkou.

Obešla jsem už osm nabídek na pronájem bytu, ale jen z šesti jsem zatím neměla nutkání se pozvracet. Ty dva nechávaly mé žaludeční šťávy v klidu, ale to bylo jediné pozitivum. Absence okenních tabulí uprostřed podzimu by se zalíbila málokomu, ať si majitel tvrdí, co chce. Takže jsem na chvíli zanevřela na ubytování a porozhlížela se po práci. V tomto směru, to vypadá mnohem lépe, i když platově jsou o ničem. Musela jsem se hold smířit s tím, že pokud chci pracovat oblečená, tak nic lepšího než post číšnice v kavárně, nebo pomocná síla v kuchyni nenajdu. Teď obvolávám všechny tyto nabídky a modlím se, aby se mi někdo ozval zpět. Ne, že by se moje finanční zásoby tenčily, myslím si, že pokud si nebudu chtít v příštím měsíci pořídit Ferrari, tak klidně mohu žít i dva roky a nehnout prstem. Ale, co když budu ten obnos potřebovat na rychlé stěhování? Respektive, co když mě ty dvě objeví a já budu muset prásknout do bot. Pak by se mi mohly dost hodit a já si chci tyhle zadní vrátka udržet, co možná nejdéle.

Proto ten náhlý zájem o práci. Dříve jsem Ingrid pomáhala v baru, takže s obsluhou mám zkušeností více než dost a v této branži většinou kašlou na tituly, ale koukají po šikovných rukách.

Trpělivě proto vytočím další telefonní číslo a opět naučeným pozdravem se hlásím o práci. A o pět minut později málem vyskočím dva metry vysoko, když mi ženský hlas nabídne, ať se ještě dnes zastavím, že servírku potřebují jako sůl a že mě rovnou vyzkouší. Okamžitě se začnu otáčet kolem sebe a hledat všechny důležité věci a jen zběžným pohledem zkontroluji můj dnešní výtvor na obličeji. Pak se konečně vyřítím z hotelového pokoje a za chvíli už mávám na taxi, aby mě odvezlo na kýženou adresu.

Když pak stojím před malou restaurací, která navenek vypadá docela slušně, nebojím se vstoupit dovnitř a okamžitě se hlásit u baru. Moment na to se vyřítí asi třicetiletá majitelka a okamžitě mě vítá.

„Dobré odpoledne! Vy jste určitě slečna Tracová,“ pozdraví mě a natáhne ke mně ruku, kterou hned přijmu.

„Dobré odpoledne,“ odpovím a snažím se nevypadat tak nervózně. Jde to ztěžka, ale není výhry bez boje a tak do pozdravu přimíchám i milý úsměv. Když si mě však jako ostříž začne prohlížet, mé snažení je v tahu a já tuším velmi nepříjemnou palbu otázek. A nemýlím se.

„Takže vy byste u nás chtěla pracovat,“ začne a já jen s těží polknu. „Mohu se zeptat na předchozí zaměstnání… A nějak jsem přeslechla věk… A co že vlastně děláte v Londýně?“ pálí jako ostrostřelec a já mám chuť odejít. To jsem si zase naběhla. Ale nedá se nic dělat a já odpovídám naučenou pohádku o smrti matky o vyřizování pozůstalosti a o postavení se na vlastní nohy. Věk jí řeknu pravdivý, tedy dvacet let a čekám, kdy konečně přistoupíme k ukázce mých praktických zkušeností. Díky bohu ji to taky napadne a konečně mi podá zástěru a rychle vysvětlí, co je potřeba a já se dalších osm hodin honím mezi hosty a snažím se vypadat profesionálně.

Když konečně skončím, je mi nějak jedno, že mi záludně řekne, že se, co nejdříve ozve a do rukou mi strčí nějakou almužnu za mou dnešní práci. Cítím se totiž, jako zpráskaný pes. Opravdu mě nešetřila a já už vím, že i kdyby se zítra ozvala, že mě bere, odmítla bych. Už ten výslech byl nepříjemný a když jsem pak navíc viděla a hlavně slyšela to sekýrování ostatních zaměstnanců, udělala jsem si jasný obrázek. Těch osm hodin mi stačilo a teď už chápu, proč tu nikdo nevydrží.

Celá šťastná vypluji na ulici, ale úsměv se mi rychle ztratí z tváře. Venku je už tma, jak v pytli, nikde ani živáčka a hodiny na mobilu ukazují půl jedenácté. Okamžitě mě polije studený pot a já se jen stěží donutím k pohybu. Jsem zrovna v zapadlejší části Londýna, kde má fantazie okamžitě vykouzlí bandu překupníků, vrahů a taky upírů. A moje úžasná krev je pro ně jako magnet a pozvánka k večeři v jednom.

Rychle se dám do kroku a modlím se, aby kolem projelo nějaké taxi a já se konečně dostala do bezpečí hotelového pokoje, ale neujdu ani dvě stě metrů a už za sebou slyším kroky. Můj mozek okamžitě zavelí ještě zrychlit, ale osoba za mnou udělá to samé. Málem už běžím a připravuji se na zběsilý sprint, když se za mnou ozve zacinkání klíčů a postava náhle zmizí ve dveřích blízkého domu.

Oddychnu si, zanadávám si do šíleného posery a znovu se rozejdu neurčitým směrem.  Nevšímám si ničeho a to se mi pekelně vymstí. Kolem mého hrdla a úst se náhle obtočí dvě smradlavé ruce a já mizím v zapadlé uličce.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Helen - 10. Práce šlechtí:

3. martinexa přispěvatel
03.12.2011 [14:29]

martinexaChudák holka brrr až mám z toho husí kůži. Super díl. Emoticon

2. Alex přispěvatel
02.12.2011 [15:00]

AlexMáš veľmi pekný štýl písania. Teším sa na pokračovanie. Emoticon

1. TalenntativeKing přispěvatel
30.11.2011 [23:00]

TalenntativeKingÁÁÁÁÁÁÁ!!!! Tooo si děláš srandu! :DDDDDD Takhle to ukončit?! Jako vážně? Chceš mě odrovnat? Protože se povedlo! Jestli tu zejtra nebude další kapitola, tak se potkáme na odvykačce. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Ten konec se ti neskutečně, ale opakuji a desetkrát zdůrazňuji, neskutečhně, povedl! Emoticon Vtáhlo mě to tak, že když za sebou uslyšela kroky, tak se mi srdce rozbušilo, a když zapadl do domu, tak jsem si oddychla. A teď tohle. Emoticon Sakra, tyhle konce jsou fakt hnus. Ale jinak gratuluji. Díl od dílu je to lepší a lepší. Emoticon Emoticon Emoticon Jasná závislost.

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!