OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Cesta prekliatych - 12. kapitola



Cesta prekliatych - 12. kapitolaExtra dlhá kapitola. A niečo o nej? Mám jediné slovíčko: Jeremy!

Killy

Auto zastavilo rovno pre veľkým domom, ktorý patril Lackwoodovcom. Damon prešiel na druhú stranu auta a galantne otvoril Vii dvere. Chytila sa jeho ruky a postavila sa, pri čom trošku nervózne klepkala dvanásť centimetrovým opätkom svojich lodičiek. Aj keď bola vyššia ako normálne, ledva mu siahala po ústa.

Skúsene jej ponúkol svoju pravú ruku a tá sa do nej vďačne zakliesnila. Okolo nich postávalo ešte zopár ďalších ľudí. Väčšina pozvaných už bola očividne dnu a Via si všimla, že všetky ženy na sebe majú kokteilové šaty. Spokojne si uvedomila, že tie jej boli zatiaľ najkrajšie. Narozdiel od ostatných žien a dievčat bola Via opálená a svetlomodré šaty, ktoré na sebe mala, s jej pokožkou silno kontrastovali.

 

„Ach, vitaj, Damon,“ povedala nejaká žena v stredných rokoch pri vstupných dverách. Bola to pani Lackwoodová, manželka nebohého starostu Lackwooda.

 

„Zdravím, Carol. Dlho sme sa nevideli,“ oplatil jej úsmev Damon. Carol spočinula očami na Vii a premerala si ju od hlavy až po päty. O krok ustúpila a tým im dala najavo, že môžu ísť ďalej. Očividne si myslela, že je Via upír. Tá sa na ňu pobavene zaškerila a bez väčších problémov vstúpila dnu. „Lackwoodovci boli vždy až prehnane opatrní,“ poznamenal Damon.

 

„Myslela som si, že má Carol syna,“ povedala Via a porozhliadla sa okolo seba. Boli v obrovskej sieni, ktorá pravdepodobne slúžila na podobné podujatia, akým bol aj tento večer. Vzadu bol postavený menší stôl, na ktorom pracoval DJ. Púšťal samú klasiku, z čoho Via ani nebola prekvapená.

 

„To majú. Tyler je, alebo aspoň bol, vlkolak. No Klaus ho premenil na hybrida. Teraz je Tyler bohviekde.“ Okolo nich tancovali pári všetkých vekových kategórií. V jednom z nich Via spoznala Bonnie a Jeremyho. Aj keď sa rozišli, iskri, ktoré medzi nimi prebiehali, boli viac než viditeľné. Via náhle premkol pocit žiarlivosti, no potom sa spamätala a pozrela sa niekde inde.

Zbadala Elenu, ako tancuje s nejakým chalanom so svetlými vlasmi. Vyzerala viac než úchvatne. Mala na sebe temno bordové šaty až po zem, pri čom na pravom boku mala vysoký rozparok, ktorý siahal až do polovice stehna. Vlasy mala vlnité a vzadu zopnuté striebornou sponou. Zatiaľ si ich nevšimla. Oduševnene sa rozprávala s tým mladíkom.

 

„Chcela by si si zatancovať?“ spýtal sa jej Damon. Nečakajúc na jej odpoveď jej položil svoju ľavú ruku na lopatku a pravou ju chytil za ruku. Potom ich spojené zdvihol na úroveň jeho ramien.

Pomaly sa začali pohybovať do rytmu hudby.

 

„Dobre tancuješ,“ povedal po chvíli Damon, v hlase mal neskrývané prekvapenie.

 

„No, povedzme, že som netancovala len latinu. A ty, naopak... Čakala som čosi lepšie,“ uzemnila ho Via a pokrivene sa na neho usmiala. Damon sa zatváril, že sa ho jej slová hlboko dotkli a zalapal po dychu.

 

„Tak schválne, koľko ovládaš tancov? Uvidíme, kto vyhrá,“ a prudko ju zaklonil. Via sa zachichotala a sústredene prižmúrila oči.

 

„Povedz prvý,“ vyzvala ho po chvíli.

 

„Päť. Presne. Názvy si všetky nepamätám.“ Via sa opäť zachichotala a začala nahlas rozmýšľať:

 

„Hm... Waltz, Valčík, Quickstep, Slowfox a Tango. Sakra. Myslím si, že je to tiež presne päť. Ďalšie kolo?“ opýtala sa ho a nevinne zaklipkala očami. Podozrievavo si ju premeral.

 

„Čo je ďalšie kolo?“ chcel vedieť. Postavila sa na špičky a priblížila svoje ústa k jeho uchu, až sa zachvel.

 

„Predsa ukázať to v praxi,“ šepla mu a zmyselne sa zavrtela.

 

„V devätnástom storočí boli úplne iné tance. Až na ten Waltz a Valčík. A Waltz tancujeme teraz, ak si si to nevšimla,“ povedal a víťazoslávne sa na ňu usmial.

 

„Kto povedal, že by som tancovala s tebou? No máš pravdu. Asi je to blbý nápad. Alebo sa bojíš?“ a laškovne nadvihla jedno obočie.

 

„Ani zďaleka,“ odsekol naoko podráždene. V tom sa hudba zmenila a miestnosť akoby razom ožila. Ľudia v nej, aspoň tí mladí, začali nadšene vyskakovať a tancovali na odrazu rýchle tempo hudby. Via si všimla, ako sa Carol snaží dostať k DJ-ovi – zrejme to bolo bez jej povolenia. Všetci dospelí sa zatvárili prekvapene a nedôverčivo, no zopár z nich poťahovalo kútikmi.

 

„Idem sa napiť,“ prehlušila hudbu Via, pustila Damonovu ruku a vzdialila sa. Potom sa Damonovi stratila z dohľadu. V tom si Damon všimol, ako na kraji postáva Elena s Bonnie a vybral sa tým smerom.

 

 

 

 

Via sa porozhliadla okolo seba. Bola v akomsi salóniku, v ktorom sa v minulosti musel piť čaj, alebo niečo podobné. V tom dome sa stratila do pár sekúnd a teraz si lámala hlavu na tým, z ktorej strany prišla. Aspoň si to snažila nahovoriť pretože jasne počula hudbu vychádzajúc z dverí naproti.

 

„Via?“ ozvalo sa odrazu za ňou, až podskočila. Otočila sa. Bol to Jeremy. „Čo tu robíš?“ spýtal sa jej a podišiel bližšie. Venovala mu neistý úsmev.

 

„Len som potrebovala na chvíľu vypadnúť,“ povedala napokon. Jeremy chápavo prikývol a už sa zdalo, že sa otočí a odíde, keď si to zrazu všimol. Svoj zrak upieral na Viin krk a bol červený od hnevu. Potom sa jeho pohľad zmenil a zračil sa v ňom smútok.

 

„Tak pre toto si s ním? Robíš mu jeho osobný sáčok s krvou?“ Via chladne sklopila zrak.

 

„Teba do toho nič nie je. To, čo robím, je čisto moja vec,“ odsekla. Hlas sa jej mierne triasol.

 

„No jasné. Vieš, myslel som si, že máš naviac. Pripadalo mi čudné, prečo by sa dievča ako ty zahadzovala s takým chrapúňom, akým je Damon. No, povedal som si, že si zamilovaná a nechal som to tak. Lenže tu ide o čosi viac, nemám pravdu? Tak čo v tom je? Peniaze? Sľub, že ťa urobí nesmrteľnou?“ nedal sa odbiť Jeremy a priblížil sa k nej ešte o pár krokov. Uprene  sa jej pozeral do očí.

 

„Nie každý má to, čo ty, Jeremy. Ja nemám rodinu. Ale to si si už mohol domyslieť aj sám. Damon je jediný, koho mám. A teraz čo keby si mi urobil láskavosť a nechal to tak? Vážne nemám chuť s tebou rozoberať môj osobný život,“ povedala oplácajúc mu očný kontakt. Trochu zneistel, no ani z ďaleka sa nevzdal.

 

„A ty si myslíš, že je s tebou len tak? Povedal si, že by nebolo na škodu pohľadať si nejaké dievča a urobiť z nej  nesmrteľnú? Buď si si to nevšimla, alebo to nechceš vidieť, Via. Bonnie a ostatní ťa síce klamať môžu, no ja budem úprimní.“

„O čom to hovoríš?“ prerušila hoVia. Cítila, ako sa celá chveje. Jeremy otvoril ústa, no nič nepovedal. Párkrát to ešte zopakoval, napokon pokrútil hlavou a chytil ju za ruku. Tá jeho bola príjemne teplá a jemná.

 

„Poď so mnou,“ prikázal jej a otočil sa k dverám. Potiahol ju za sebou a vstúpil do hlavnej miestnosti, kde tancovalo množstvo ľudí. Sieňou sa opäť ozývala klasická hudba.

Jeremy zastal a porozhliadol sa okolo seba. Potom sa otočil späť na Viu. Zvedavo ho pozorovala.

 

„Som si istý, že ti Damon nepovedal, do koho je zamilovaný,“ povedal jej napokon.

 

„Rozprával mi o Katherine. Ale to už bolo dávno – Katherine je pre neho minulosťou. Nenávidí ju.“

 

„Nerozprávam o Katherine, Via,“ pokrútil hlavou Jeremy. Pozrel sa do zeme akoby to, čo sa jej chystá povedať, je niečo veľmi zlé. Cítila, ako začína pociťovať strach. „Keď prišiel do Mystic Falls a uvidel Elenu... Úplne ho to zmiatlo. Najprv ju chcel iba využiť kvôli jej podobe na Katherine. No potom ho Stefan prinútil aby ju spoznal bližšie. Omnoho bližšie,“ odmlčal sa, „Jediné, čo mu bráni, aby bol s ňou, je Stefanova obeta. Ak by to Stefan neurobil... Damon by nemal zábrany a rozhodol by sa pre Elenu. Pre život s ňou. Pretože on ju miluje...“

 

Prestaň, Jeremy, prestaň! Ak toto mal byť nejaký vtip, rozhodne sa ti nepodaril,“ prerušila ho Via. Nemohla uveriť tomu, čo jej tu teraz Jeremy rozprával. To vôbec nedávalo zmysel. Elena by sa jej predsa zdôverila... Sú kamarátky.

 

Ak mi neveríš, ako mi vysvetlíš toto?“ a ukázal kamsi za Viu. Tá sa otočila.

Najprv uvidela temno-purpurové plesové šaty. Trblietali sa. Patrili Elene. A keď si Via všimla, s kým to vlastne tancuje, v hrdle sa jej zasekol výkrik.

Bol to Damon. Rozprával sa s Elenou. Tá sa smiala, neustále sklápala oči a pri tom sa červenala. Via zbadala, že ju Damon drží omnoho nižšie, ako bývalo zvykom. A kradmé dotyky, ktoré jej venoval, jej tiež neušli. V Eleniných očiach žiarili dve hviezdičky. Jej láska, ktorú k Damonovi cítila, bola takmer hmatateľná.

No potom sa Via spamätala. Celé jej to opäť pripadalo ako vtip. Veľmi zlý vtip.

 

Jeremy, ja chápem, že to tak vyzerá, no...“ začala Via. Zistila, že netuší, ako by mala pokračovať. Jeremy chápavo prikývol. Chytil ju aj za druhý ruku a z ničoho nič s ňou začal tancovať. Najprv mu venovala pohľad plný prekvapenia. Potom sa uvoľnila a dokonca sa na neho aj usmiala.

 

Asi máš pravdu. Elena by nikdy Stefanovi takto neublížila... ak vôbec niečo cíti... A bolo to už dávno, čo tu Damon bol,“ zhodnotil situáciu Jer. Teraz, keď nad tým tak premýšľal... Začal o svojom podozrení pochybovať.

 

Dobre. Chápem, prečo si to urobil. A teraz zmena témy, čo povieš?“ usmiala sa na neho. Jeho ruka, ktorú mal položenú na jej lopatke, ju príjemne hriala. Jeremy nebol ako Damon. Vôbec. Narozdiel od chladu, ktorý z Damona obyčajne vyžaroval, bol Jeremy príjemne teplý, ale hlavne ľudský. V očiach mal ešte čosi, čo mu zostalo z detstva. Boli hlboké, hnedé, teplé, ako roztápajúca sa čokoláda. Zračila sa v nich, dobrota, láskavosť, láska...

Čože?Prestaň fantazírovať, hlupaňa!

 

„Tak fajn. Povedz mi niečo o sebe,“ vyzval ju Jeremy. Via sa na neho nedôverčivo zamračila.„Nemusíš mi rozprávať o svojej minulosti, ak nechceš. Chcem len počuť o tvojich koníčkoch, záľubách... Však to poznáš.“

 

„No...“ zamyslela sa. „Som športové drevo. Ruku som si zlomila iba jedenkrát... Na telesnej sme vtedy hrali preteky a my sme mali utekať dozadu. Potkla som sa o svoju nohu a ruka bola v sadre.“ Jeremy si nemohol pomôcť a z chuti sa rozosmial. Via sa na neho dotknuto pozrela.

 

„Prepáč, ja... Ja už budem vážny,“ povedal utierajúc si slzy. Prevrátila očami a pokračovala.

 

„Zato som umelecký tip. Veď to poznáš. Tancujem, hrám na flaute a klavíri, kreslím...“

 

„Spievaš?“ doplnil ju Jer.

 

„No jasné. Naposledy pri tom praskli všetky poháre v polici,“ prikývla Via a tiež sa zasmiala. „A teraz ty. Tvoje záľuby?“

 

„Ja? Futbal,“ povedal automaticky Jeremy.

 

„Americký či európsky?“ chcela vedieť Via.

 

„Takže si z Európy?“ spýtal sa namiesto odpovede.

 

„Budem si musieť dávať pozor na jazyk,“ skonštatovala.

 

„Ktorý štát? Anglicko? Taliansko? Grécko? Hádam nie si Írka?“

 

„Tak to pŕ, zvedavec. Toľko som o sebe nepovedala ani Damonovi.“

 

„Tak fajn, ako chceš. Si Ukrajinka,“ prehlásil napokon.

 

„A to akože prečo?“ spýtala sa ho prekvapene.

 

„Hovorí sa, že Ukrajinky sú krásne.“ Via za začervenala.

 

....................................

 

Hm... Ak sa do toho zapletie aj Jeremy, začne skutočný boj. A ja vyhrám, pomyslel si Klaus, odvrátil zrak a ďalej sa venoval tancu.

 

....................................

 

Prosím si komentáre. Som zvedavá, čo sa stalo s polovicou komentáristov... Ak poviedka upadá, povedzte mi to, ja s tým zaraz niečo urobím.

Killy

Reklama na moju PRVÚ poéziu. Poteší každý komentár!TU

 

13.kapitola


 



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Cesta prekliatych - 12. kapitola:

11. bleska
27.04.2012 [20:34]

KDY BUDE DALŠÍ KAPITOLA????MOC SE TESIM JE TO SKVELA POVIDKA Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

10. Lulu
24.04.2012 [20:32]

Úžasné! Emoticon Jeremy a Via? Super Emoticon Teším sa na ďalšiu kapitolu Emoticon Emoticon Emoticon

9. Damonika přispěvatel
23.04.2012 [21:22]

DamonikaFakt ľutujem, že som si na tie kapitoly nenašla čas Emoticon a prečítala ich až teraz. Promiň, sú skvelé! A totálne som sa potešila tými SMS-kami s ostatnými dievčatami z HT!!! A Klaus bol priamo tam? U Lockwoodovcov?? Ako to, že si ho nikto z prítomných nevšimol??? Mimochodom tvoja poviedka vôbec neupadá!! Teším sa na ďalšiu kapitolu, teraz už budem čítať poctivo!!! Emoticon Emoticon Emoticon

8. Tereza
23.04.2012 [20:53]

Vůbec tvoje povídka neupadá, já ji stihla přečíst celou za jeden den, a teď se těším na pokračování a doufám, že bude co nejdříve Emoticon

7. verca
23.04.2012 [20:44]

KLAUS A VIA!!!!!!! TO BY BYL KRASNY PAR!! krasna kapitola uz se strasne moc tesim na pokracko

6. Katty
23.04.2012 [16:48]

wow ... uzasne a Jeremyho uprimnost :-) kazdopadne se tesim na dalsi dil :-)

5. luc
22.04.2012 [14:16]

Lea má pravdu, vezmi si to... je to 12 kapitola a zatiaľ je to iba úvod (prišla, zoznamuje sa, ešte ani neodhalila vzťah medzi D a E)... už je načase dať tam akciu alebo alebo aspoň trochu vzrúša.
Tiež sa divím že Klausa neodhalili Emoticon Okrem toho Via by mala mať oveľa silnejšiu reakciu na to, že jej Damon nepovedal o trojuholníku D-E-S. Veď jej povedal o vražde jej rodiny a nedokázal jej priznať city k Elene (alebo aspoň ich minulosť)?

4. NikkiR
22.04.2012 [10:48]

Wow...Jeremy nesmí být zamilovaný do Vii =D a měl by se vrátit Stefan aby si konečně uvědomil koho skutečně chce :D
Klaus? Sakra že by si ho nevšimli?? :D Daalšíí prosíím :)) Emoticon Emoticon

3. AnysP
22.04.2012 [10:33]

páni krása....že by se jeremy zamiloval do vii?? honem další moc prosím... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

2. Lea
21.04.2012 [23:34]

Jo je to dobre akurat by to už chcelo nejaku akciu a nie furt tieto takne odkazy moc to natahujes takze poprosim klaus a via dalsia kapitolka a nech je rychlo lebo ma ztoho cakania drbne Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!