OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Vandal



Vandal neměl příliš štěstí. Opuštěn lidmi, o kterých si myslel, že s nimi stráví zbytek svého života. Skončil u ženy, která si odmítá připustit, že je bezdomovkyně. U ženy, která by pro drogy klidně i zabila.

EDIT: Článok neprešiel korekciou!

 

Pes byl vychrtlý a celkově působil dojmem, že každou chvíli zemře.

Kdysi to býval šťastný pes s krásnou lesklou stříbrnou srstí. Jeho majitel si myslel, že na přehlídkách bude velmi úspěšný. Dostal se jen na jednu, a když se neumístil, páníček se naštval. Psa nechal na ulici a odjel koupit jiného.

Tak se z něj stal Vandal. Volala tak na něj ta žena, kterou potkal po několika týdnech životu na ulici. Napříč životem teď putoval s ní.

Jí říkali Greta. Páchla smetištěm a na Vandalovi si vybíjela vztek, on s ní ale zůstal kvůli lidskému teplu, které z ní občas vyzařovalo. V takových chvílích ho špinavou rukou drbala mezi ušima, zatímco hlasitě srkala z krabice plné vína.

Greta měla ráda drogy. Na ulici se ocitla právě kvůli nim. Měla dluhy a tak jí sebrali dům a auto. A protože neměla nikoho, kdo by se o ni chtěl postarat, začala přespávat na lavičkách a prohledávat popelnice.

Bílého prášku se však nevzdala. Žebrala na ulici a peníze pečlivě shromažďovala, dokud jich nebyl dostatek na dávku – čehokoliv. Byla trpělivá, vydržela čekat dlouhé hodiny, než se nad ní někdo smiloval.

A ten pes jí, zdá se, přinášel štěstí. Lidem ho občas bylo líto, koupili mu konzervu. Greta mu vždy nechala jen malý podíl a zbytek snědla sama, přestože se jí z té chuti někdy chtělo zvracet. Bylo to ale lepší než nic a prodloužila si tím život o pár dní. Nikdo nechce umřít hladem.

Samozřejmě mohla chodit do místního centra pro bezdomovce, dostala by tam polévku a možnost přespání, ale dělala to nerada. Nenáviděla to slovo, které na těch chodbách bylo všude. Nechtěla slyšet, že je bezdomovkyně, přestože jí nikdy nebyla jasněji, než když vysypávala odpadky z pytlů a snažila se něco najít – cokoliv.

Ten den byl zrovna pěkný, po dlouhé době bylo tepleji, mohli jste vyjít ven jen v mikině. Greta měla štěstí. Nejenomže nějakému dítěti spadla zmrzlina, nějaká mladá dívka jí věnovala peníze, které doplnily její částku na další dávku. Už dlouho žádnou neměla a teď opravdu potřebovala povzbudit.

Rozhodla se počkat do večera, dealer Dean jistě bude na nádraží a bude něco mít. Ten den byl opravdu vydařený, měla peníze nad obvyklou částku a tak zašla do pekárny, odkud ale byla vykázána. Zkusila to v jiné a tam ji, ačkoliv se netvářili nijak nadšeně, obsloužili a zabalili jí tři rohlíky.

Už se nemohla dočkat večera.

 ***

Dean tam nebyl.

Sakra, vždycky tady je! Greta nemívala záchvaty, teď ale, když byla tak blízko droze a neměla šanci ji získat, se na ni jeden chystal udeřit. Vandal zakňučel, když mu dupla na nohu.

„Greto!“ ozval se za ní pisklavý hlas. Otočila se, aby spatřila mladého kluka s úsměvem odhalujícím prázdné díry po zubech. Greta vydechla úlevou. Dean tu přece jenom byl. „Mám něco novýho, naprostá pecka. Je to dražší než obvykle, ale tobě dávám slevu. Jen pro stálý zákazníky,“ mrkl na ni. Ona ale věděla, že to není kvůli tomu. Později ji vyhledá a za ušetřené peníze bude požadovat svou chvilku pocení a funění na jejím těle. Nic nového.

Dostal své peníze, předal Gretě malý sáček a odešel naházet drobáky do automatu. Greta se usadila na jedné z laviček. Vandal si lehl k jejím nohám.

Znepokojeně třepala pytlíčkem. Vypadalo to divně. Ne jako obvykle. Koukla dolů a dostala nápad. Vyhodí tím sice peníze pro nic za nic, ale aspoň si bude jistá, že neumře. Lepší pes než ona, i když to bude znamenat bůhvíkolik dní bez drogy.

Několik lidí požádala o zapalovač a po několika odmítnutí jej konečně třímala v rukou. Podržela jej nad lžící s drogou a dávno prošlou citronovou šťávou (nic lepšího nebylo) a směs po chvíli natáhla do stříkačky.

Pohladila Vandala po noze a jehlu mu do ní zapíchla. Vyprázdnila stříkačku a uvelebila se na lavičce. Jen si na chvíli odpočine. Jakmile se vzbudí, bude vědět, jestli jí Dean náhodou neprodal něco, co by ji zabilo. Jestli ano, už si najde způsob, jak si to s ním vyřídit.

Vandal kňučel tiše, takže ji to neprobudilo. Ani to, jak ji tahal za nohavici, zatímco mu odumíraly končetiny. Vzbudila se, až bylo po všem.

Zhlédla tu scénu s klidným výrazem. Vandal se nehýbal; Dean bude pykat.

Lepší pes než ona, ne?


Vicky.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Vandal:

2. kiki1 přispěvatel
17.08.2013 [23:50]

kiki1Máš úžasný styl psaní. Krása. Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 17.08.2013 [22:33]

Abych byla upřímná, docela mě bavilo pozorovat tvoje díla... Tak nějak mě to i uchvacuje... Jasný, každý sme jiný... Ale tohle bylo dechberoucí... Ustrnula jsem nad tím dílem... Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!