OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Jednodílné » Světlo Vánoc



Světlo VánocKrátká vánoční povídka o dětském štěstí a lásce v plamenu svíčky.

Světlo Vánoc

Světlo svící, zapálených za okny domů, osvětlovalo zasněžené chodníky. Sněhové vločky dopadaly na zem něžně a tiše, tlumily i dopady kočičích tlapek, když černý kocour proběhl uličkou do pootevřených dveří jednoho z domů, odkud se, stejně jako z těch ostatních, ozývalo dětské štěbetání, dětský smích.

Pozoroval tu zář z oken, sedíce pod jedním z nich. Jak moc byl tenhle vánoční čas krásný, jak moc byly ulice provoněné skořicí a pomerančem, tak mu tohle roční období vadilo. Vadil mu pohled na rozzářená očka malých dětí, těch dětí, které čas od času vyhlédly z oken ven, aby užasle pozorovaly sníh. Občas i vyběhly ze dveří, poskakovaly v chumelenici a chytaly do dlaní vločky, ale když přestávaly v chladnoucích dlaních tát, schovávaly se děti opět domů, aby se ohřály u krbu, aby zahnaly chlad. Ven se opět dívaly jen přes okna, na kterých mráz kreslil svá umělecká díla, a pozorovaly přes ty mrazivé ornamenty oblohu, na které nebyla přes všechen ten sníh vidět ani jedna hvězda, aby nepřehlédly v nadcházejícím večeru Ježíška, který přiletí k nim.

Ale Ježíšek, toho děti tak snadno neoblafnou! Moc dobře ví, že děti na něj čekají, a on trpělivě vyčkává, než budou maminkami a tatínky zavolány ke štědrovečerní večeři, aby mohl přijít a každému chlapci i děvčátku dát pod stromeček jejich dárky, spoustu autíček a panenek, po kterých tolik toužili a ze kterých budou mít takovou radost. Ne, ještě žádné z těch dětí Ježíška nevidělo, i když o něm tolikrát mluvily a nadšeně ukazovaly na každý pohyb na obloze, když každou druhou vločku označovaly za toho, koho si přály spatřit.

Nerozuměl a snad ani nechtěl porozumět tomu štěstí, které se zrcadlilo v očích každého toho drobečka. Žádné z dětí se na něj ani dnes nepodívalo, míjely ho, jako by patřil k městu. Snad tomu tak opravdu bylo, vždyť tu byl rok co rok, den co den, na nikoho nepromluvil a jen se občas pohnul, někdy aby si promnul prokřehlé, promrzlé ruce, někdy aby váhavě zvedl oči ke kolemjdoucím a jen pohledem prosil o drobný peníz či o něco malého k snědku. Neodvážil se je oslovit, snad aby je neurazil, nevyděsil či neznechutil. Splynul s městem, tak jak jej dospělí i děti znali.

Nikdo si ho nevšímal, jen malý Petr, co každý rok o Štědrý den chodil od domu k domu s košíkem vánočních svíček, aby rozdával plamen lásky do každého z nich. Ten na žebráka vždy pohlížel s jakýmsi smutkem v očích, s tak velkou lítostí, která v srdci muže způsobovala bolest. Bolest, která ho vždy přinutila odvrátit zrak od dítěte a hledět si zas svého.

Prošel kolem něj i dnešního večera, obdařil ho stejně smutným pohledem jako pokaždé, a on stejně sklopil zrak, stejně jako pokaždé. Chlapec šel dál, klepal u každých dveří a dával lidem vánoční svíčky. Když mladá usměvavá žena se svíčkou v ruce zavřela dveře, Petr chtěl jít dál, do dalších ulic, ale zarazil se a pohlédl znovu na žebráka, chvějícího se zimou. Posvítil si jeho směrem zapálenou svíčkou, kterou držel v druhé ruce a díky které se ani v té největší tmě v ulicích neztratí, a ještě chvíli váhal. Přišel k němu blíž, věděl však, že žebrák si ho už nevšímá. Sehnul se a podal svíčku muži, kterého blízká záře ohně přinutila vzhlédnout.

Díval se na chlapce s údivem, když si svíčku přebíral, ale ten se jen pousmál a odcházel dál do ulic, aby rozdával lásku každé lidské duši v tomhle městě. Protože i ta nejbídnější a nejosamocenější duše na světě potřebuje lásku. Alespoň v malém plaménku svíčky, kterou jí může chlapec dát.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Světlo Vánoc:

4.
Smazat | Upravit | 09.12.2013 [19:53]

To jsem potřebovala, tu vánoční atmosféru. Líbilo se mi to, je to takové milé. A jsem ráda, že tam je Ježíšek a ne Santa. Emoticon

3. NATT
07.12.2013 [19:12]

Skvělé Emoticon Emoticon Moc se mi to líbí/líbilo. Nasála jsem Vánoční atmosféru. Děkujuuu Emoticon

2. kiki1 přispěvatel
07.12.2013 [12:34]

kiki1Nádhera. Úžasně jsi vystihla tu atmosféru. Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

1.
Smazat | Upravit | 07.12.2013 [9:48]

Páni, to bylo krásné! Úžasný nápad i zpracování, dokonce i délka byla tak akorát. Děkuju za to, že jsi mi do dneška vdechla trošku těch vánoc-nejkouzelnější doby roku. Jsem si jistá, že povídka poputuje do záložek, abych si ji mohla přečíst den před štědrým dnem Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!