OurStories.cz ~ naše povídky » Využívat smrt se nevyplácí 3. Prosím



Využívat smrt se nevyplácí 3. ProsímPo skoro roce je příběh Eleny zpět. A troufám si říct, že s lepšími vyhlídkami na budoucnost, protože dnešní díl je tím zlomovým, ve kterém se věci dávají do pohybu a díky kterému se v příštím díle konečně začneme dostávat k hlavní dějové linii.

„Dneska zůstaneš doma,“ oznámila mi matka. Přikývla jsem. Taky bych se chtěla vidět, jak bych teď došla do školy. Včera to bylo dobré, ale dneska jsem nemohla bez bolesti pohnout ani prstem u nohy. Celej člověk mě bolel.

„Podáš mi noťas?“ poprosila jsem ji. Přikývla a podala mi jej.

„Díky,“ usmála jsem se na ni vděčně.

„Tak já už musím. Kdybys něco potřebovala zavolej mi,“ usmála se a odešla. Zapnula jsem noťas a začala jen tak prohledávat internet. Ze srandy jsem psala to co mě napadlo a hledala významy a tak. Ale to mě taky na moc dlouho nezabavilo. Začala jsem se zase nudit, takže jsem se pokusila vstát. Tělem mi projela bodavá bolest. Sykla jsem. No dobře, takže vstát pořád nemůžu. Tak co budu sakra dělat. Mysli, Eleno, mysli. Nabádala jsem sama sebe v myšlenkách. Moc mi to nepomáhalo. Naštvaně jsem se zachumlala v posteli a snažila se usnout. A pak mě to napadlo. Vždy jsem se chtěla podívat do Ameriky. Snila jsem o tom snad už od třetí třídy. Právě proto jsem se tak moc učila cizí jazyky, nejen angličtinu. Z téhle skutečnosti se přeci dá docela hodně vytěžit. Mohla bych se zbavit všech těch blbců tady. Mohla bych se naučit žít v jiném státě, v jiné společnosti. A vylepšit si jazyky. Jasně. Pojedu do Ameriky, musí přeci existovat nějaké nabídky pro studenty.

Najela jsem na vyhledávač a začala hledat. Hned na první pokus mi vyšlo hrozně moc odkazů. Klikla jsem na první. Studijní pobyty ve Phoenixu a Washingtonu. Nadšeně jsem se usmála a začala se dívat na jiných stránkách. Nakonec jsem ovšem skončila u té první. Přečetla jsem si všechny podrobnosti a zajásala. Jistě, Phoenix, sluníčko a pláže. Vše o čem jsem vždy snila. Dokonalé místo pro mě. Teď už jen přemluvit rodiče. Ihned jsem šáhla po mobilu. Vytočila jsem číslo na mámu. Zvedla to na třetí zazvonění.

„Stalo se něco, Eleno?“ zeptala se místo pozdravu. Protočila jsem oči. Musí se pokaždé něco stát a navíc, co by se mi mělo stát doma a ještě k tomu v teplu postele.

„Ne, nic se nestalo. Chtěla jsem tě jen o něco poprosit. Tak mě napadlo, že bych mohla jet na roční studijní pobyt do Ameriky. Stálo by to hodně peněz, ale já si je klidně nějak vydělám,“ oznámila jsem jí a rovnou začala přemlouvat. Chvíli jsem musela čekat na odpověď. Pak se ozval povzdych a konečně hned po něm odpověď.

„Zaplatím ti to, pokud chceš, ale bude z tvých peněz na vysokou,“ odpověděla.

„To nevadí, vydělám si je zpět. Děkuji, jsi ta nejlepší matka pod sluncem.“ Byla jsem tak šťastná. Konečně lepší vyhlídla na alespoň jeden rok mého života. Mohla jsem si odpočinout od všech mých spolužáků, od neustálého ponižování. Ano, to odloučení od rodiny za to stálo. Přeci tam musím najít nové známé, kamarády, možná tam prožiji i lásku. Ježiši, zas tak sentimentální být nemusím. S větší pravděpodobností na mě spadne meteorit. Ta dobrá nálada mi začíná lézt na mozek. Ale zase. Možné to je. Věřím, že se něco změní. K lepšímu. Doufám, tedy.

Tyto myšlenky mě pronásledovaly celým hovorem s prostředkovatelem pobytů. Nakonec jsem mobil zavřela s úžasným pocitem. Hned za dva dny s ním máme já a má máma schůzku.



Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Využívat smrt se nevyplácí 3. Prosím:

2. Rhea
01.09.2011 [18:14]

Sorry, mám tam hrubku, první slovo mělo být mně. Emoticon

1. Rhea
01.09.2011 [18:13]

Mě se tahle povídka líbí, akorát skoro vůbec nepřibývá. To je škoda. Zkus zase něco napsat. Emoticon

 1

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!