OurStories.cz ~ naše povídky - Povídky » Na pokračování » Ostatní FanFiction » Humusáčka zo Slizolinu - 18. kapitola



Humusáčka zo Slizolinu - 18. kapitolaKratšia a oddychová kapitola. Nesie názov: Skúšky

Killy

Sirius ju pohladil po líci. Potom prstami prešiel až na rameno a chrbát. Vrátil sa späť a všetko zopakoval. S úsmevom na perách sledoval, ako Lina sústredene prižmúrila oči snažiac sa dávať pozor a nerozptyľovať sa. Bola rozkošná.

„Sirius,“ zasyčala cez pevne zovreté pery, pri čo očami aj naďalej spočívala na kapitole s názvom „Dôležitosť rún v liečiteľskom odbore“.

„Áno?“ opýtal sa jej takmer nevinne a zaklipkal očami. Lina párkrát otvorila ústa, aby mu niečo odsekla, no nakoniec len frustrovane zavrela učebnicu starovekých rún a hlavu si hodila na vankúš.

„Pri tebe sa neviem sústrediť,“ zakňučala. „Sľúbil si mi, že ma nebudeš rozptyľovať, pamätáš?“

„A ja ťa rozptyľujem?“ zašepkal jej do ucha a pobozkal ju na krk. Lina zaškrípala zubami. Potom sa od neho rázne odtiahla a zohla sa po učebnicu.

„O chvíľu sa konajú záverečné skúšky. Nie každý je prirodzene inteligentný ako ty, Sirius Black!“ vyštekla na neho.

„Ale no ták,“ povzdychol si Sirius. „Veď záverečné skúšky máme každý rok a doteraz si ich vždy zvládla na 98,7 %. Tak v čom je problém?“

„V čom je problém?! Toto nie sú klasické záverečné skúšky. Pripravujem sa na skúšky z MLOK-a. Opakujem: MLOK-a! Sú to najdôležitejšie skúšky v mojom živote! Nemôžem ich zbabrať!“ povedala už značne pobúrená Siriusovim ľahkovážnym správaním. No Sirius len opäť prevrátil oči.

„Berieš to príliš vážne, Lina. Dokonca ani Remus alebo Lily sa tak neučia ako ty. No dobre, Lily možno. Ale to je už extrém! Nechceš predsa posledné dni Rokfortského života stráviť medzi štyrmi stenami, alebo áno?“ spýtal sa jej vážne.

„Nie,“ odvetila zarazene Lina. „Máš pravdu,“ dodala po chvíli. Sirius sa víťazoslávne usmial. „Mala by som sa ísť učiť vonku pred jazero,“ prehlásila. Siriusov úsmev sa zaraz kamsi stratil.

„Prosím?!“ skríkol. Tento raz sa rozosmiala Lina.

„Len žartujem. Tak fajn, dám si pauzu. Budeš mi robiť doprovod?“ Sirius prikývol.

„Bude mi cťou. Pokiaľ mi to večer vynahradíš,“ odvetil a nenápadne sa jej dotkol stehna, keď vstávala z postele. Lina pretočila očami.

„A povieš mi, kde budeme mať súkromie? Pochybujem, že nám James s Remusom opäť nechajú voľnú izbu,“ povedala a spolu so Siriusom prešla cez chrabromilskú klubovňu. Hoci s ním chodila už druhý týždeň (aspoň sa pred dvoma týždňami oficiálne stali pár), ešte stále po nej dievčatá hádzali nenávistné pohľady. Nevadilo jej to. Popravde jej to bolo ukradnuté.

„Nuž,“ začal Sirius a poškrabal sa na hlave. „Tipujem, že Núdzová miestnosť sa nevolá „núdzová“ len tak pre nič za nič.“

 

„Ale, ale! Sirius a Lina nám prišli robiť spoločnosť?“ ozval sa James, keď si všimol prichádzajúcu dvojicu. Lily sa otočila a prekvapene sa usmiala.

„Ako dlho ti trvalo, kým si ju presvedčil, Tichošľap?“ spýtala sa ho, keď si sadli vedľa nich pred jazero. Sirius sa zamyslel.

„Vlastne nie dlho. Len som jej musel sľúbiť, že večer ostanem s ňou...“

„Hej!“ skríkla pohoršená Lina. „Kto komu musel sľúbiť večer plný romantickej nálady?“ Remus s Jamesom sa ihneď začali smiať.

„Ale pozor, spálňu máme obsadenú my,“ povedal James a prstom ukázal na seba a Lily. Remus si unavene vzdychol.

„Takže ja opäť mám ísť spať do Kúpeľne prefektov, však?“

„A prečo nejdeš do Núdzovej miestnosti, Námesačník?“ opýtal sa ho zamračene James.

„Pretože predpokladám, že tam pôjdu títo dvaja.“ A ukázal na Linu so Siriusom. Lina sa zachichotala a Lily tiež chápavo prikývla.

„Nájdi si babu a budeš mať posteľ aj ty. A nebudeš sa sťažovať, že sa po večeroch nudíš. Ber si príklad z Červochvosta! Toho som poriadne nevidel už mesiac,“ odvetil Sirius a vymenil si s Jamesom pobavené pohľady.

Remus sa začervenal a radšej sa opäť začal venovať učebnici elixírov. V tej chvíli sa spamätala aj Lina s Lily a pokračovali v čítaní tam, kde skončili. James si znudene vzdychol. Všimol si, že sa na neho Sirius uprene pozerá a tak mu očný kontakt začal opätovať. Tichošľapove oči sa zasekli na Line, potom na Lily a nakoniec na jazere. James zaraz pochopil a zahryzol si do jazyka, aby sa nezačal smiať.

V duchu rátal do tri.

Jedna... Sirius sa nenápadne posunul za Linu.

Dva... James urobil to isté.

Tri!

Naraz a s veľkým krikom chytili svoje polovičky okolo pásu a s nimi v náručí sa rozbehli k rokfortskému jazeru. Remus ich len prekvapene vyprevádzal pohľadom.

Hoci sa Lily s Linou bránili, kopali a nahnevane po chlapcoch kričali nadávky, Záškodníci sa nedali nijako obmäkčiť a naraz ich chodili do jazera tam, kde bola najhlbšia voda. Hladina sa nad Lily a Linou zatvorila a o niekoľko sekúnd celé mokré a naštvané vychádzali z vody.

„Ty si taký idiot, James Potter! Pozri sa na mňa! Som celá mokrá! Vonku je ledva dvadsať stupňov a ja som celá mokrá!!!“ kričala ako zmyslov zbavená Lily a rozbehla sa za Jamesom. Ten začal šokovane ustupovať vzad. Keď sa k nemu Lily dostala, nahnevane ho začala udierať do hrude. Aj naďalej vrieskala a odsekávala jednotlivé slabiky od seba.

„Str-há-vam Chra-bro-mi-lu dvad-sať bo-dov!!! A ty!“ Prstom ukázala na Siriusa. „Si to ešte odskáčeš, Sirius Black!“

Všetci čakali, že sa tento raz pustí Lina do Siriusa, no tá urobila prekvapivo presný opak. So smiechom zvalila Siriusa na zem a mokré ruky mu zaborila do vlasov. Potom ho zaľúbene pobozkala na pery. Sirius nechápavo nadvihol jedno obočie. Lina sa zachichotala.

„Teraz sme mokrí traja!“

 

O tri dni neskôr písali skúšky MLOK-a, ktoré prekvapivo nezahájila profesorka McGonagallová, ale Slughorn. Veľká sieň sa zmenila takmer na nepoznanie. Chýbali štyri dlhé fakultské stoly a namiesto nich v piatich radoch postávali malé stoličky a stoly, na ktorých ležali už pripravené testy.

„Vítam vás, naši milí siedmaci! Toto je vaša posledná rokfortská skúška a ja som si istý, že ste sa na ňu všetci svedomito pripravovali! Dnes doobeda budú najprv teoretické skúšky a poobede aj tie praktické! Privítajte profesorov až zo samotného ministerstva! Pani Rodrigersová, pani Melaniová, pán Vancillet, pán Sillenton a pán Revany! Prvá rada od okna má prideleného pána Revanyho, takže ak budete mať otázky okolo testu, obráťte sa na neho. Potom druhá rada má pani Melainovú, tretia...“

A ďalej už Lina nepočúvala. Bola veľmi nervózna, na skúšku z transfigurácie sa pripravovala asi najsvedomitejšie a pokiaľ ju nezvládne aspoň na „P“ (prekonáva očakávania), s liečiteľstvom sa môže rozlúčiť. O minútu neskôr Slughorn konečne študentom prikázal, aby si obrátili list na druhú stranu a začali pracovať. Už hneď prvá otázka Line prišla hnusne zavádzajúca.

1. Ako sa odborne volá vlas jednorožca?

V učebnici bolo napísané, že vlas jednorožca sa delí na jadro a obal, pri čom čarovnou mocou oplýva len jadro. Tak čo má teraz napísať? Názov jadra alebo obalu? Och, to je hlúpe, pomyslela si Lina a napísala oba názvy. Nech si profesor, čo túto hlúpu otázku položil, vyberie sám.

2. Ako sa volajú mágovia, ktorí sa dokážu premeniť na zviera?

Tak to už bola pre Linu veľmi primitívna otázka, a tak preskočila rovno na tretiu. Rovnako ťažké. Keď o hodinu a pol odovzdávala test s ešte tridsať minútovým náskokom, mala pocit, že skúšku zvládla.

Tak čo, Moranová? Vedela si všetky otázky?“ opýtal sa jej James s úškrnom, keď vyšli z Veľkej siene. Lina prikývla a usmiala sa.

Pobavila ma otázka s číslom pätnásť. Koľko animágov žije v súčastnosti vo Veľkej Británii? Nuž, mala som nutkanie napísať, že registrovaných osem, ale ak rátame aj troch, čo žijú na Rokforte...“ odmlčala sa Lina. Sirius s Jamesom značne zbledli. Lily sa rozosmiala.

Budeme mlčať ako hrob, ale musíte nám splniť jedno prianie,“ povedala Lily a spiklenecky na Linu žmurkla. Tá prikývla.

Aké?“ opýtal sa ich zamračený Sirius.

To sa dozviete neskôr. Švihnime si. Nasleduje skúška z herbológie a nie som si istá, či viem všetky druhy mandragory.“

 

 ....................

 

Ja viem, že táto kapitola nebola ničím až tak zaujímavá a bola dosť krátka, no nič nové mi nenapadlo. A tak sa presuniem rovno k poďakovaniam!

Ďakujem: All, leainke, Ceruzke, LittleGii a Adél za to, že mi okomentovali minulú kapitolku.

Kapitolu venujem Hejly, pretože celkovo, čo si pamätám, komentuje každú jednu kapitolku ako Humusáčky, tak aj ostatných mojich poviedok (myslím). Ďakujem ti! Tvoje početné smajlíky hovoria za všetko. :)

Adéle: Áno, naozaj mám trinásť. Ale pozor! V novembri 14! :)

Killy


Následující díl »


Sdílet Sdílet

Diskuse pro článek Humusáčka zo Slizolinu - 18. kapitola:

12. stass přispěvatel
10.10.2012 [20:02]

stasspekné, nebudem nič vypisovať, odem ďalej! Emoticon Emoticon Emoticon

11. SaDiablo přispěvatel
29.09.2012 [22:31]

SaDiabloKilly, já se sem dostala až teď! A jo, kdyby se mi to nelíbilo, tak to napíšu. Ne teda tak přímo a neslušně, ale pochopila bys to. Tahle kapitola se mi líbila, byla oddechová, příjemná. Víš ale co? Jak Lina řekla, že jsou mokří tři, myslela jsem si, že je těhotná. Asi za minutu mi to došlo. Emoticon
Jsem ráda, že s Lily ví, co jsou v jádru zač, a co se týče Červíčka... Mrcha malá, už má oplétačky s Voldemortem, žejo? Beztak... Na to jsem v budoucnu taky zvědavá! Ráda bych taky věděla, co bude se Snapem, protože ani nebyly žádné zmínky o jeho vztahu k Lily. Což je na druhou stranu jasné, povídka přeci není o nich. Stejně by mě ale zajímalo, jestli se mu něco stane za tu Sectumsempru...

10. Ronnie přispěvatel
29.09.2012 [19:49]

RonnieTak jasně, žemám skvělý smysl pro humor a jasně ž mi šplouchá na maják ale že by měl brácha pravdu? Sakryš vidíš? Asi mu půjdu pogratulovat, že konečně za posledních šestnáctl let řekl něco co říct měl... Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon
A s tím hnusem... chtěla jsem tě vyděsit kvůli tomu o čem jsme si psaly na FB. Emoticon

9. Killy přispěvatel
29.09.2012 [19:06]

KillyRonnie a SaDiablo: heh, prídem po dni na OS a jeeeeeee(b), desať nových komentárov... vy ma chcete zabiť alebo čo?? Emoticon nuž, ale v každom prípade vám veeľmí ďakujem! a SaDi? nezdá sa ti, že trochu preháňaš a vychvaľuješ ma až do nebies (nie že by sa mi to nepáčilo, no až tak?)?? cítim sa... zvláštne... tak trošku sa teraz bojím, kedy si uvedomíš, že to vôbec nie je až také úžasné (myslím tie posledné kapitoly, ktoré sú strašne urýchlené) Emoticon no, ale aj tak ďakujem, vyčarovala si mi úsmev na tvári. A Ronnie! na teba som nezabudla, nemysli si! Emoticon mám z teba zmiešané pocity... "Hnus, strašný, blé!!!" a hneď po tom usmievavé smajlíky... buď máš strašne dobrý zmysel pre humor alebo... ti veje na maják, tvoj brat má asi pravdu Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon tak, holky, ešte raz ďakujeeem!!! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

8. Ronnie přispěvatel
29.09.2012 [17:39]

RonnieZrovny když jsem četla o tom jak Lina promočila Siriuse vlezl domýho pokojíku brácha a ptá se mě: "Jako čemu se tu řehníš? Jsi normální?" A já mu na to říkám: "Ne tak docela." a směju se dál. Emoticon
To bylo malinko mimo téma. Parádní povídka Emoticon.

7. LittleGii přispěvatel
31.08.2012 [10:51]

LittleGiiTen Sirius, no málo jsem se nsamála Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon A bradavice jsou nadobro pryč... Honem další kapitolku :) Emoticon

6. Adél
30.08.2012 [11:45]

Já tuhletu povídku prostě miluju Emoticon Emoticon Máš můj obdiv!!! Našla jsem ji teprve před pár dny, za první večer jsem dala 11 kapitol, za druhý zbytek a čekat na novou je hrozné mučení! Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

5. leainka přispěvatel
30.08.2012 [11:08]

leainkaKilouši ja ďakujem za tak príjemne čítanie. Náhodou vôbec to nebolo nudné, celkom som sa nasmiala ako Sírius a James sa každý posunul k svojej babe a ich hodili do vody :D najmä ako LiLy vyvádzala :D moc podarená kapča a som zvedavá na ďalšiu a aj keď bude šk. rok nájdem si čas na čítanie Emoticon Emoticon

4. Hejly
29.08.2012 [20:05]

Moc děkuju...Je to moc hezká kapitola Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

3. misqwa
29.08.2012 [19:30]

skvělej dílek Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon Emoticon

 1 2   Další »

Přidat komentář:

Nick:

Text:

[.smile22.gif./] [.smile25.gif./] [.smile10.gif./] [.smile17.gif./] [.smile19.gif./] [.smile08.gif./] [.smile06.gif./] [.smile01.gif./] [.smile34.gif./] [.smile33.gif./] [.smile41.gif./] [.smile18.gif./] [.smile16.gif./] [.smile11.gif./] [.smile24.gif./] [.smile23.gif./] [.smile40.gif./] [.smile32.gif./] [.smile35.gif./] [.smile07.gif./] [.smile09.gif./] [.smile38.gif./] [.smile36.gif./] [.smile31.gif./] [.smile04.gif./] [.smile03.gif./] [.smile12.gif./] [.smile15.gif./] [.smile20.gif./] [.smile27.gif./] [.smile29.gif./] [.smile02.gif./] [.smile05.gif./] [.smile30.gif./] [.smile37.gif./] [.smile39.gif./] [.smile42.gif./] [.smile28.gif./] [.smile26.gif./] [.smile21.gif./] [.smile14.gif./] [.smile13.gif./]



Uživatel:
Heslo:
Nemáte účet?


Stmívání.eu



...další zajímavé stránky Toto může být i váš web.
Jak přidám povídku? poslední články
poslední komentáře


Kdo je tu z členů? Klikni!